Tuesday, December 06, 2005

SIAPA YANG PEDULI?

Kelmarin memang malang. Masa aku keluar dengan kakak dan adik-adik aku, dengan tak semena-mena sandal aku putus bila adik aku terpijak. Tak guna betul. Terpaksa la singgah kedai-kedai yang ada tu beli selipar sementara. Slowww..sloww..je aku aku jalan. Malu gak la orang keliling tengok semacam, tapi aku tebalkan muka dengan prinsip, "Takpe,bukan diorang kenal aku pun." :)

On the way balik uia, Win (kakak aku yang hantar aku) tanya,

"Habis tu, esok nak gi klas pakai ape? Pakai selipar tu ke?"

"Ye la, dah tu nak pakai ape lagi. Belasah je la." Aku ade satu lagi sandal, tapi tinggi la. Malas aku, leceh nak jalan. Pastu bunyi keletak-keletuk keletak-keletuk. Untuk pengetahuan, 'selipar sementara' aku tu rekabentuk macam selipar jepun, tapi cun sikitla :). Sebab dia ada bunga-bunga. Pastu selesa gila pakai.

Pastu kakak aku tanya,

"Boleh ke pakai selipar gi kelas? Tak kena tegur ke?"

Ha ha..memang la patutnya tak boleh..tapi, siapa yang peduli?

"Takde dress code ke?"

"Ada. Kena pakai stokin, pakai serkup, pakai baju takleh ketat.." Hari tu baru je diorang buat spot check besar-besaran. Siap buat slide show kat computer lab, tajuk "SHAME ON US!!" sambil tunjuk gambar-gambar student yang tak mematuhi dress code.

"Tapi tu kan hak individu?"

"Ye la, tapi ni kan UIA."

Kemudian kereta kami memasuki pekarangan kolej aku. Nampak sorang sister pakai baju ketat tengah keluarkan barang dari bonet kereta.

Kakak aku kata,

"Ha, tu, pakai baju ketat."

Ha ha..siapa yang peduli?

Sampai bilik, letak barang, kitorang pergi makan kat spot paling feymes kat uia ni. Orang tak ramai, ade la dua tiga kerat. Lepas tu aku pilih satu meja yang dekat dengan kipas. Panas.

Pastu kakak aku kata, "Eh, ada sign 'BROTHERS'," sambil menunjuk ke arah sebuah tiang. "Kenapa meja-meja ni ada yang tulis 'BROTHERS' ada yang tulis 'SISTERS'? Kena duduk asing-asing ke?". Tengok pulak kat satu tampalan atas meja kitorang - BROTHERS.

Ha ha..memang kena duduk asing-asing pun..tapi, siapa yang peduli?

Aku cakap kat kakak aku, ni kira the hottest spot untuk lepak budak-budak uia la.
"Kalau malam, lagi la penuh. Selalunya budak-budak dating. Tak pun, orang dating kat luar gate-gate kolej. Malam-malam banyak la, berpasang-pasang."

"Boleh ke dating (kat uia ni)?"

Ha ha..memang la tak boleh..tapi, siapa yang peduli?

Ya, di sini, siapa yang peduli?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home