Tuesday, November 29, 2005

Hari tu aku bukak site meter blog aku ni setelah 2 minggu lebih tak online. Wahh..terkejut aku beb. Untuk hari tu je 85 org masuk!! Tercengang jap aku..takkan la.Aku ingat site meter tu silap kott..pastu siap average hari-hari 60 lebih. Dulu biasanya dalam berapa org je..biasela member2.

Hm..sebab cuti kot. Haha. The power of internet.

Anyway, kepada pengunjung2 baru, you are most welcomed. Dan kepada pengunjung2 setia (kalau ade la..haha), aku mintak maap sangat2 la wei. Dok umah sebulan aku rase dah jadi cam zombie. Bangun tido kemas rumah tengok tv semayang tido lagi kemas lagi tengok tv lagi dan tido lagi. Dan bangun lagi. Komputer takdak-so no internet.

Dan oh, aku lupa-baca komik. Aku baru mengenal Naruto yang sangat digembar-gemburkan oleh ramai peminat komik dan manga. Boleh tahan. Dulu aku ingat Naruto ni cam spesis Pokemon Digimon. Kira cam adventure carik2 benda..pastu ada binatang2. Agaknya sebab dia ada misai cam kucing kot. Rupanya komik pasal ninja. Aku siap ingat dia tu bukan manusia.

Tapi aku tetap lebih suka HunterxHunter..walaupun tak seglamer Naruto. Aku rasa jalan cerita dia lagi unpredictable dan interesting. Watak2 dia cam misterii je. Teori2 dia pun, rasa lebih lojik pada aku dan lebih meyakinkan. Naruto plak memang banyak aksi, tapi cerita dia lebih linear dan simple. Karakter dia pun boleh kata lebih ramai, dan aku suka the effort of giving each character its own depth. Tapi HunterxHunter watak dia aku rasa lebih colourful. Lain dari yang lain.

Tapi apa-apa hal pun, aku memang salute habis kat kartunis2 macam ni. Especially untuk komik2 yang bersiri. Kena pandai melukis, imaginasi tinggi-nak create konsep, karakter, tempat, teori2 yang sebenarnya tak wujud kat dunia ni tapi diorang membuatkan nampak cam wujud. Dan kena berfikir jauh ke depan-untuk pastikan jalan cerita berkembang tapi dalam masa yang sama tak lari dan semua puzzle will fit into its place. Fuh ingat senang ke. Memang penggunaan dua-dua bahagian otak-kanan dan kiri yang maksimum.

Sama gak macam George Lucas yang buat Star Wars. Dulu aku pelik sangat. Macamana dia buat prequel kepada Star Wars tu-Episode 1: The Phantom Menace setelah lama gila-30 tahun. Maksudnya masa dia buat Star Wars tahun 1970-an dulu tu, dia memang dah ada dalam kepala dia ke sejarah dan kenapa benda2 dalam SW tu jadik? Kalau tak macamana dia nak hubungkaitkan setiap perkara dengan sempurna. Kalau buat sequel tu lain cerita la. Belasah je pun takpe.

Rupanya lepas tu baru aku baca yang dia memang dah plan 30 tahun dulu untuk keseluruhan cerita tu termasuk prequel Episode I-III. Cuma dia rasa teknologi waktu tu tak dapat buat macam apa yang dia bayangkan untuk filem-filem prequel tu. Terpaksa la dia tangguhkan sampai sekarang, Wuiyo kagum2. Maksudnya dia dah berpikir 30 tahun ke depan.

Papehal pun, cuti dah nak abis. Minggu depan dah start kelas..so nampaknya Ahad ni aku akan berada di uia. Jumpa di sana.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home