Thursday, August 18, 2005

LLB ke LLBS?

Masa final task Aikol Apprentice hari tu, sementara tunggu judge bincang2 kat dalam conference rooom Law Centre tu, aku, hida dengan lia duduk kat area 'ruang tamu' Law Centre tu. Sekali dengan budak-budak group lagi satu-finalis ngan kitorang. So kitorang pun borak la sedikit sebanyak. Diorang tiga-tiga 2nd year. Lepas tu sorang tanya,

" Korang sivil ke syariah?"

Aku pandang hida ngan lia..(sebab selalu aku segan sikit nak cakap aku budak syariah.hehe). sebab diorang pun lambat nak jawab, aku cakap la,

" Aku syariah..diorang ni sivil."

Lepas tu budak yang tanya tu cakap,

"Oo. Mm..nampakla."

Spontan kitorang tergelak.Haha. terserlah sangat ke 'nur' kat wajah (wajah la kan..) aku ni? (poyo..). pastu Hida plak kata, "Nape? Kitorang (dia + lia) tak nampak baik ke?"

Seriously, DO I LOOK THAT INNOCENT?

Sebenarnya bukan kali ni je. Dah zaman-berzaman dah, kebanyakan member-member aku, dari zaman sekolah sampai la sekarang ni, cakap yang kalau tengok aku first time mesti ingat aku pendiam, serius, baik (ni yang paling tak tahan sekali) dan macam-macam la yang sewaktu dengannya. Lepas dah kenal baru tau. As the saying goes, "Appearance can be deceiving."
Ada sekali tu, aku jadi komiti untuk satu program. Satu hari ni kitorang kena cat banner. kawan-kawan aku tak sampai lagi. yang ada komiti-komiti yang aku tak berapa kenal. lepas tu ada sorang ni panggil aku 'akak' dengan konfidennya. aku rasa dia macam batch aku gak, tapi tak sure. so aku layan je la. pastu kawan aku datang. bila dia dengar yang sis tu panggil aku akak, dia cakap la "eh, nape panggil dia akak? zaza baya kita je la.." sambil gelak2. pastu sis tu kata, "La..yeke. Takdela, nampak macam 'respectable' person je..panggil la akak."

Ok, aku rasa aku kena buat declaration kat sini. Bak kata Britney Spears, "I'm not.that.innocent."

0 Comments:

Post a Comment

<< Home