Wednesday, April 21, 2004

TANGGUNGJAWAB

TANGGUNGJAWAB.

berat tak rasanya perkataan ni?ada orang kata ya, ada org kata tak. depends pada persepsi masing2. kalau tanya aku, mmg aku rasa berat.

sekarang ni, aku ada byk tanggungjawab.

1. sbg ANAK
2. sbg PELAJAR
3. sbg AHLI MASYARAKAT
4. sbg MANUSIA

dan yang paling besar, sbg HAMBA ALLAH.bab ni, lagi berat kalau nak cakap.
tapi sekarang ni aku nak fokus satu je. t/jawab kat family.

apa yang aku nk cakap ialah, kadang2 kita selalu lupa. kita terlalu sibuk ngan satu t/jawab, kita abaikan t/jawab yg lain. sibuk dgn program kat kampus, family pun telefon "bila nak balik?amboi, dah tak ingat rumah ke?" satu hari kita habis berapa ringgit bersms ngan kawan2, tapi nak telefon rumah sekali seminggu pun susah.

hmm..sebenarnya aku cakap pasal aku.haha. sebab aku ingat lagi, ada satu sem tu aku lama sangat tak balik. mengalahkan org study obersi. cewah, takdelah smpi camtu.pastu akak aku tipon,
"Woi, tak balik ke minggu ni?"
"Busy aa..org byk keje nih."
Pastu akak aku kuar ayat pedas gila,
"Ha...busy, busy..keluarga tolak tepi."
Hampeh. tersentak aku. pastu aku tak ingat apa aku jawab. tapi pikir2 balik betul gak apa dia cakap. esok2 kalau apa2 jadi kat kita, agaknya siapa yang paling sedih sekali? of course la family kita kan. sama jugak. kalau apa2 jadik kat diorg, baru kita sedar yang kita dah rugi dan kehilangan byk sgt masa2 berharga. so,invest your time n energy in the right place....jgn nyesal di kemudian ari.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home