Friday, April 16, 2004

MENYESAL

Korang pernah tak buat satu benda yang pastu korg rasa menyesal smpi hari ni?

Aku pernah. sebenarnya cerita ni dah lama berlaku. tapi yelah, memandangkan baru skrg ni aku ada weblog, tetiba rasa macam byk gila je bende nak cerita dalam ni. haha. ok, berbalik pada tajuk asal.

Masa tu aku kat batu pahat le, rumah aku. tapi aku keluar pegi mana tah, naik bas la. masa tu takde lesen lagi. kalau ada pun belum tentu mak aku kasi bawak. yang aku ingat masa tu dah petang, dan aku sangat penat. aku keluar sorg2. nasib baik dapat tempat duduk. lepas tu sampai satu bus stop sorg makcik (takla tua sgt, boleh la panggil akak lagi) naik dgn anak lelaki dia dlm umur 6-7 tahun.

Bas masa tu mmg agak sesak. jadi diorang berdua terpaksa berdiri. dekat dgn aku. yang aku SANGAT KESAL adalah aku tak bagi seat aku kat diorg. lebih2 lagi kat budak tu. aku nampak budak tu penat, dan sbb terlampau penat agaknya dia duduk atas tangga yang pintu tengah bas tu. aku jugak nampak budak tu tersengguk-sengguk mengantuk, dan 2-3 kali dia terhantukkan kepala dia kat tiang bas tu. sampai la mak dia marah. "abang!jgn dok kat situ, bahaya!nanti jatuh ke apa ke!"

Semua orang tengok, termasukla aku. tapi pastu budak tu duduk balik kat situ. kena marah lagi. sampai la diorg turun dari bas tu...aku cuma tengok je.budak tu pun nampak aku tengok dia tersengguk-sengguk. mesti dia kata aku ni jahat. tak offer tempat duduk kat dia. aku pun taktau kenapa aku bodoh sgt. selfish.

lain kali aku janji takkan buat macam tu lagi.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home