Wednesday, April 07, 2004

FALSAFAH

hari ni aku ponteng kelas. haha. teruk betul. pemalas gila. takpe2 aku janji ngan diri sendiri mulai hari ni (sepanjang sem ni, sem depan taktau lg.haha.) aku takleh ponteng kelas lgsung.

yang bestnya, rasa macam hari cuti. satu hari aku duduk bilik buat macam2 bookmark n greeting card yang aku cakap semalam. dapatla jugak 4-5 keping.

tapi yang tak bestnya aku kena pikir banyak2 kata-kata hikmah sbb nak isi kat mende2 tu. takkan nak biar kosong je kan. pastu aku teringat satu kata2 yang aku rasa sangat relevan dalam dunia kita hari ni.

"What we do today may mean nothing to the world, but it may mean the world to the people we do it for." Best kan?
Untuk orang yg tak paham, maksud dia lebih kurang macam ni, walaupun kadang2 kita rasa usaha kita tu tak akan mengubah apa2 kat dunia ni, takde kesan pun, tapi mungkin bende kecik yang kita buat tu akan membawa impak yang sangat besar untuk sesetgh org.

kalau nak kaitkan dengan isu Palestin (sbb aku sekarang tgh terlibat dgn Palestinian Week kat UIa), mungkin kita akan rasa usaha kita ni takkan dapat menghentikan penderitaan umat ISlam kat Palestin yang mmg dah bertahun2 menderita, tapi kalau kita sudi meringankan tulang untuk menyumbang something e.g jadi volunteer or derma ke apa ke, the fact yang sekurang2nya masih ramai orang yang prihatin dan sama2 memahami penderitaan diorang tu pun boleh memberi diorang semangat untuk meneruskan perjuangan diorang. InsyaAllah....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home