Monday, March 07, 2005

TRAGEDI BUAH LAICI

semalam (ahad) adalah sesi membuang masa dan membuat kerja2 yang tak berfaedah untuk aku, bai dan lili. lepas dengar carta era [aku tunggu lagu Mungkin Nanti je sebenarnya], kitorang lunch, borak2 sambil baca suratkhabar.

lepas tu bai kata family dia datang dan nak lunch sekali. lepas dia turun tiba2 aku terasa nak minum laici yang ada buah. bilik kitorang mmg selalu beli satu tin, minum ramai2. lepas tu lili kata, meh aku msg bai. "bai, belikan air LAICI DALAM TIN. dengan ais skali ye."

tunggu punya tunggu, akhirnya bai balik. bawak air laici drinho dalam kotak. ais penuh satu plastik. aku terkejut la. pastu bai cam tensen je tengok muka aku dah lain."yang dalam tin takde, kalau ko tanak yang ni takpela. biar aku yang minum." aku senyum je. si lili dah gelak2kan aku. "apsal bai, memang takde eh yang ada buah sekali tu?"

tiba2 bai pandang kitorang, "La....korang nak yang ada buah tu ke!!!aku mati2 ingat dalam tin biasa tu. dah takde, aku beli la yang kotak. sama je."

"Hahaha..dah tu, kalo stakat tin biasa tu bakpe aku pesan ais beriye2!!!" HAHAHAAAA.

Last2 kitorang bukak gak air kotak tu minum ngan ais. kempunan aku nak makan buah laici aritu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home